W ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Zapraszamy dzieci od 3 roku życia. W grupach pracuje jednocześnie nauczyciel wychowania przedszkolnego i oligofrenopedagog, który odpowiada za terapię wychowanków z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego.
Przedszkole zapewnia:
Zajęcia planowane odbywają się codziennie w godzinach od 6:30 – 15:30; prowadzone są przez wykształcone nauczycielki wychowania przedszkolnego i zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej oraz oligofrenopedagogiki, jak również posiadającymi uprawnienia do pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu, Zespołem Aspergera oraz innymi całościowymi zaburzeniami rozwojowymi. Zajęcia prowadzone są w oparciu o Podstawę Programową MEN, Program nauczania przedszkolnego, Roczne plany pracy oraz Miesięczne plany pracy opracowywane przez nauczycieli poszczególnych grup.
W ramach realizacji podstawy programowej we grupach prowadzone są zajęcia języka angielskiego przygotowujące dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym. Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu w każdej z grup.
Zajęcia z:
LOGOPEDII
Zajęcia logopedyczne w ramach nauki przedszkolnej obejmują : badanie logopedyczne dziecka, diagnozę logopedyczną i indywidualny dobór terapii. Ćwiczenia rozwijające sprawność językową na poziomie fonetyczno-fonologicznym leksykalno – morfologicznym i semantyczno -syntaktycznymi. Nauczyciel prowadzący z 25 letnim doświadczeniem pracy jako pedagog specjalny ,wczesnoszkolny oraz nauczyciel logopedii w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym oraz wieloletni logopeda w Niepublicznym Przedszkolu Oxfordzik .
MUZYKOTERAPIA
Muzyka, jako ważna dziedzina wychowania przez sztukę stanowi istotny czynnik rozwoju osobowości dziecka. Jest środkiem kształcenia humanistycznego, uwrażliwiającego na wszelkie wartości ludzkie.
podnoszą ogólną sprawność ruchową, regulują napięcia mięśniowe, przyczyniają się do osiągnięcia swobody i płynności ruchów podstawowych i ich łączeń, poprawy w orientacji przestrzennej, kierunkowej i czasowej, doskonalą koordynację ruchową, słuchowo- ruchową i wzrokowo – ruchową, rozwijają wrażliwość percepcyjną w zakresie: melodii, tempa, ekspresji w muzyce i w mowie, wdrażają dzieci do zajęć zespołowych, ułatwiają nawiązywanie kontaktu z rówieśnikami.
DOGOTERAPII
Dogoterapia pomaga dzieciom w prawidłowym rozwoju oraz edukacji, a także podczas leczenia i rehabilitacji. Polega na kontakcie z wyszkolonym psem oraz wykonywaniu swobodnych zadań dobieranych przez terapeutę. Najczęściej zajęcia poświęcone są ćwiczeniom mającym na celu poprawę koordynacji ruchowej oraz zdolności do przyswajania określonej wiedzy. Dziecko nawiązuje pozytywne relacje z czworonogiem, poprzez dotyk odczuwa ciepło i bliskość zwierzęcia oraz uczy się budowania więzi. Kontakt z psem pomaga dzieciom odnaleźć się w życiu codziennym i nawiązywać relacje z ludźmi.
INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
Terapia sensoryczna (IS) ma na celu pomoc dzieciom z zaburzoną lub zbyt wolno rozwijającą się umiejętnością integracji bodźców sensorycznych. Jej zadaniem jest nauczenie dziecka jak prawidłowo reagować na wrażenia zmysłowe i oswojenie go z różnorodnością świata. Dodatkowo terapia sensoryczna rozwija zmysł równowagi oraz zdolności psychoruchowe dziecka, czyli innymi słowy – wspomaga jego rozwój.
TERAPII RĘKI
Terapia Ręki (TR) to przede wszystkim usprawnianie motoryki małej, czyli precyzyjnych ruchów rąk, dłoni palców. Zajęcia te dostarczają również wrażeń dotykowych, poprzez poznawanie różnych kształtów, struktur materiałów, oraz umiejętność ich rozróżniania. Głównym celem terapii ręki jest osiągnięcie samodzielności w zakresie podstawowych czynności życia codziennego, oraz doskonalenie sprawności ruchowych całej kończyny górnej, manipulacyjnych dłoni, umiejętności chwytu, koordynacji pomiędzy dłońmi.
Ponieważ nieprawidłowy rozwój motoryczny najczęściej wpływa negatywnie również na rozwój ręki, terapia w tym zakresie opiera się w głównej mierze na usprawnianiu małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów rąk, dłoni i palców. Ćwiczenia dobierane są przez terapeutę indywidualnie do potrzeb dziecka.
TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH
Trening Umiejętności Społecznych (TUS) polega na nabywaniu i podnoszeniu umiejętności społecznych, czyli konkretnych zachowań stosowanych do zaistniałej sytuacji akceptowanych społecznie ale także na oduczaniu zachowań niepożądanych i nieadekwatnych. Uczestnik treningu nabywa wachlarz zachowań, które może skutecznie wykorzystać w konkretnej sytuacji. Ma on na celu nauczyć jego uczestników m.in. tego, jak reagować na swoje emocje, jak komunikować się z innymi ludźmi, czy jak współpracować w grupie. Trening umiejętności społecznych ma bowiem za zadanie poprawiać funkcjonowanie dzieci wśród rówieśników i dorosłych.
A także:
-Zajęcia plastyczne,
-Warsztaty kulinarne,
-Warsztaty teatralne,
Zajęcia muzyczno-rytmiczne.
Przedszkole wyposażone jest:
-w prywatny gabinet IS (zajęcia z dziećmi opłacane są przez przedszkole)
-sale logopedyczną- w pełni wyposażona sala w pomoce logopedyczne , oraz profesjonalny program diagnostyczno-terapeutyczny. EFEKTYWNE WYKORZYSTANIE SESJI TERAPEUTYCZNEJ W PRACY Z DZIECKIEM
-sale rehabilitacyjno-ruchową z podłogą interaktywną (tzw. magiczny dywan)
-Magiczny Dywan – interaktywna pomoc dydaktyczna dedykowana do ćwiczeń, gier i zabaw ruchowych. Zabawa i nauka z jej wykorzystaniem rozwija u dzieci dużą motorykę, koordynację wzrokowo-ruchową, spostrzegawczość i szybkość reakcji
Magiczny Dywan wyposażony jest w pakiet rewalidacyjny. Wszystkie gry zostały opracowane we współpracy z ośrodkiem rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczym, dzięki czemu spełniają funkcję edukacyjną i rehabilitacyjną dla dzieci o różnym stopniu dysfunkcji.
Proponowane gry i zabawy rozwijają w szczególności następujące funkcje:
- koncentrację uwagi oraz koncentrację wzrokowo-ruchową
- poprawne wykonywanie instrukcji
- rozwijanie orientacji przestrzennej
- funkcje odprężająco-relaksujące, w tym zmniejszanie napięcia mięśniowego
- pobudzanie do wyrażania pozytywnych emocji
- dużą motorykę wykorzystując różnorodność ćwiczeń ruchowych
Pakiet REW II – Autyzm , czyli Magia ruchu do Magicznego dywanu.Gry opracowane w pakiecie we współpracy z mgr Agnieszką Gierek-Kęsik i mgr Irminą Buczek pełnią funkcję rehabilitacyjną, edukacyjną i rewalidacyjną dla dzieci i młodzieży o różnych deficytach.
Seria prezentowanych gier koryguje, stymuluje zaburzone percepcje, usprawnia motorycznie, wprowadza somatognozję (orientację w schemacie ciała) i orientację w przestrzeni, daje szansę na regulację emocji i uczy sposobów ich wyrażania. Korzystanie z Magicznego Dywanu zachęca podopiecznego do samodzielnego działania i pokonywania kolejnych stopni trudności.
Zajęcia z wykorzystaniem Robota Photona oraz Magicznego Dywanu (Funtronic).
Photon jest interaktywnym robotem edukacyjnym, ktory rozwija się wraz z dzieckiem. Wyposażonego w 10 czujników robota można zaprogramować na tysiące sposobów – wykryje przeszkody, zareaguje na dźwięk, zmiany oświetlenia czy dotyk.
Photon i Funtronic współpracują ze sobą, aby dostarczać dzieciom jeszcze lepsze doświadczenie edukacyjne. Połączenie programowania z magicznym dywanem, jest kolejnym wspaniałym narzędziem edukacyjnym.