LOGOPEDIA
Zajęcia logopedyczne w ramach nauki przedszkolnej obejmują : badanie logopedyczne dziecka, diagnozę logopedyczną i indywidualny dobór terapii. Ćwiczenia rozwijające sprawność językową na poziomie fonetyczno-fonologicznym leksykalno – morfologicznym i semantyczno -syntaktycznymi.
ZAJĘCIA TEATRALNE
Zabawy teatralne to ważny element pracy pedagogicznej przedszkola. Pozwalają one na połączenie wszystkich typów ekspresji dziecięcej: plastycznej, słownej, muzycznej i ruchowej. Teatr, będący z natury rzeczy syntezą sztuk, wykorzystuje wszystkie środki wyrazu artystycznego charakterystyczne dla różnych rodzajów twórczości.
ZAJĘCIA PLASTYCZNE
W przedszkolu zajęcia plastyczne pełnią szczególną rolę. Kształtują i rozwijają wrażliwość na piękno otaczającej nas rzeczywistości. Wzbogacają aktywność umysłową, pobudzają wyobraźnie i wyzwalają inicjatywę twórcza, kształtują osobowość oraz wzbogacają przeżycia
MUZYKOTERAPIA
Muzyka, jako ważna dziedzina wychowania przez sztukę stanowi istotny czynnik rozwoju osobowości dziecka. Jest środkiem kształcenia humanistycznego, uwrażliwiającego na wszelkie wartości ludzkie.
podnoszą ogólną sprawność ruchową, regulują napięcia mięśniowe, przyczyniają się do osiągnięcia swobody i płynności ruchów podstawowych i ich łączeń, poprawy w orientacji przestrzennej, kierunkowej i czasowej, doskonalą koordynację ruchową, słuchowo- ruchową i wzrokowo – ruchową, rozwijają wrażliwość percepcyjną w zakresie: melodii, tempa, ekspresji w muzyce i w mowie, wdrażają dzieci do zajęć zespołowych, ułatwiają nawiązywanie kontaktu z rówieśnikami.
WARSZTATY KULINARNE
Zajęcia takie sprzyjają budowaniu wspólnej przestrzeni, w której dzieci i nauczyciel współpracują ze sobą, uczą się od siebie, pomagają sobie. Zajęcia kulinarne uczą też myślenia przyczynowo-skutkowego: dziecko widzi, że gdy np. dolewa wodę do miski z mąką, tworzy się gęsta masa o innej konsystencji niż pojedyncze składniki. Dotykanie, przesypywanie, smakowanie czy wąchanie rozmaitych produktów sprzyja integracji sensorycznej, czyli tworzeniu spójnej całości z bodźców docierających do mózgu za pomocą zmysłów. Nie bez znaczenia są też korzyści dla całego układu ruchu, np. wzmacniania obręczy barkowej podczas mieszania łyżką w wielkiej misce, czy rozwijania motoryki małej przy krojeniu lub dekorowaniu potraw, co przydaje się potem w nauce pisania.
ROBOTYKA
Nauka kodowania z wykorzystaniem Robota Photona.
Robotyka to obszar zwykle utożsamiany z bardzo specyficzną, techniczną dziedziną wiedzy, zarezerwowaną dla specjalistów oraz inżynierów. Musisz jednak wiedzieć, że przygodę z nią można zacząć już od najmłodszych lat! W zasadzie – im wcześniej, tym lepiej. Rozbudzanie pasji do ciekawych, kreatywnych, a przede wszystkim niezwykle rozwijających i przydatnych zajęć to działanie, które z pewnością zaprocentuje w przyszłości.
Chcemy pokazać, że nauka nie musi być nudna . Z pomocą edukacyjnych zestawów Photon prowadzone są ciekawe zajęcia dla najmłodszych. Na zajęciach nauczyciel stawia na kreatywność, współpracę i wspólne odkrywanie wiedzy.
W ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej
dla dzieci z orzeczeniem dodatkowo:
INTEGRACJA SENSORYCZNA
Terapia sensoryczna (IS) ma na celu pomoc dzieciom z zaburzoną lub zbyt wolno rozwijającą się umiejętnością integracji bodźców sensorycznych. Jej zadaniem jest nauczenie dziecka jak prawidłowo reagować na wrażenia zmysłowe i oswojenie go z różnorodnością świata. Dodatkowo terapia sensoryczna rozwija zmysł równowagi oraz zdolności psychoruchowe dziecka, czyli innymi słowy – wspomaga jego rozwój.
TERAPIA RĘKI
Terapia Ręki (TR) to przede wszystkim usprawnianie motoryki małej, czyli precyzyjnych ruchów rąk, dłoni palców. Zajęcia te dostarczają również wrażeń dotykowych, poprzez poznawanie różnych kształtów, struktur materiałów, oraz umiejętność ich rozróżniania. Głównym celem terapii ręki jest osiągnięcie samodzielności w zakresie podstawowych czynności życia codziennego, oraz doskonalenie sprawności ruchowych całej kończyny górnej, manipulacyjnych dłoni, umiejętności chwytu, koordynacji pomiędzy dłońmi.
Ponieważ nieprawidłowy rozwój motoryczny najczęściej wpływa negatywnie również na rozwój ręki, terapia w tym zakresie opiera się w głównej mierze na usprawnianiu małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów rąk, dłoni i palców. Ćwiczenia dobierane są przez terapeutę indywidualnie do potrzeb dziecka.
TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH
Trening Umiejętności Społecznych (TUS) polega na nabywaniu i podnoszeniu umiejętności społecznych, czyli konkretnych zachowań stosowanych do zaistniałej sytuacji akceptowanych społecznie ale także na oduczaniu zachowań niepożądanych i nieadekwatnych. Uczestnik treningu nabywa wachlarz zachowań, które może skutecznie wykorzystać w konkretnej sytuacji. Ma on na celu nauczyć jego uczestników m.in. tego, jak reagować na swoje emocje, jak komunikować się z innymi ludźmi, czy jak współpracować w grupie. Trening umiejętności społecznych ma bowiem za zadanie poprawiać funkcjonowanie dzieci wśród rówieśników i dorosłych.
DOGOTERAPIA
Dogoterapia pomaga dzieciom w prawidłowym rozwoju oraz edukacji, a także podczas leczenia i rehabilitacji. Polega na kontakcie z wyszkolonym psem oraz wykonywaniu swobodnych zadań dobieranych przez terapeutę. Najczęściej zajęcia poświęcone są ćwiczeniom mającym na celu poprawę koordynacji ruchowej oraz zdolności do przyswajania określonej wiedzy. Dziecko nawiązuje pozytywne relacje z czworonogiem, poprzez dotyk odczuwa ciepło i bliskość zwierzęcia oraz uczy się budowania więzi. Kontakt z psem pomaga dzieciom odnaleźć się w życiu codziennym i nawiązywać relacje z ludźmi.
Przedszkole wyposażone jest:
- w prywatny gabinet IS (zajęcia z dziećmi opłacane są przez przedszkole)
- sale logopedyczną- w pełni wyposażona sala w pomoce logopedyczne , oraz profesjonalny program diagnostyczno-terapeutyczny. EFEKTYWNE WYKORZYSTANIE SESJI TERAPEUTYCZNEJ W PRACY Z DZIECKIEM
- sale rehabilitacyjno-ruchową z podłogą interaktywną (tzw. magiczny dywan)
- Magiczny Dywan – interaktywna pomoc dydaktyczna dedykowana do ćwiczeń, gier i zabaw ruchowych. Zabawa i nauka z jej wykorzystaniem rozwija u dzieci dużą motorykę, koordynację wzrokowo-ruchową, spostrzegawczość i szybkość reakcji
Magiczny Dywan wyposażony jest w pakiet rewalidacyjny. Wszystkie gry zostały opracowane we współpracy z ośrodkiem rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczym, dzięki czemu spełniają funkcję edukacyjną i rehabilitacyjną dla dzieci o różnym stopniu dysfunkcji.
Proponowane gry i zabawy rozwijają w szczególności następujące funkcje:
- koncentrację uwagi oraz koncentrację wzrokowo-ruchową
- poprawne wykonywanie instrukcji
- rozwijanie orientacji przestrzennej
- funkcje odprężająco-relaksujące, w tym zmniejszanie napięcia mięśniowego
- pobudzanie do wyrażania pozytywnych emocji
- dużą motorykę wykorzystując różnorodność ćwiczeń ruchowych
Pakiet REW II – Autyzm , czyli Magia ruchu do Magicznego dywanu.Gry opracowane w pakiecie we współpracy z mgr Agnieszką Gierek-Kęsik i mgr Irminą Buczek pełnią funkcję rehabilitacyjną, edukacyjną i rewalidacyjną dla dzieci i młodzieży o różnych deficytach.
Seria prezentowanych gier koryguje, stymuluje zaburzone percepcje, usprawnia motorycznie, wprowadza somatognozję (orientację w schemacie ciała) i orientację w przestrzeni, daje szansę na regulację emocji i uczy sposobów ich wyrażania. Korzystanie z Magicznego Dywanu zachęca podopiecznego do samodzielnego działania i pokonywania kolejnych stopni trudności.
Zajęcia z wykorzystaniem Robota Photona oraz Magicznego Dywanu (Funtronic).
Photon jest interaktywnym robotem edukacyjnym, ktory rozwija się wraz z dzieckiem. Wyposażonego w 10 czujników robota można zaprogramować na tysiące sposobów – wykryje przeszkody, zareaguje na dźwięk, zmiany oświetlenia czy dotyk.
Photon i Funtronic współpracują ze sobą, aby dostarczać dzieciom jeszcze lepsze doświadczenie edukacyjne. Połączenie programowania z magicznym dywanem, jest kolejnym wspaniałym narzędziem edukacyjnym.